Dublin, de stad met honderden boekenwinkels

Na een weekje Italië, warm weer, ijsjes en zwemmen, ging ik ook een weekje naar Ierland (waar ik overigens op dit moment ook nog ben!), met als eerste stop op onze rondreis Dublin. Nu staat Dublin bekend als een stad waar er enorm veel boekenwinkels zijn en ben ik nu eens een grote boekenworm. Van het één komt het ander en voor ik het wist had ik 5 nieuwe boeken toegevoegd aan mijn collectie!  

Hodges Figgis 

Hodges Figgis is de Ierse variant van Waterstones. Een zeer mooie boekenwinkel van buiten af gezien, en eens je binnen wandelt is het gewoon een hemel! ZO. VEEL. BOEKEN. De Young Adult (of zoals ze het daar noemde: Teen Fiction) afdeling was supergroot en ze hadden elk boek dat je je maar kan wensen! 

Natuurlijk kon ik hier niet weg gaan zonder een paar.. ahum.. boeken te kopen. Oké, ik geef toe, ik kocht misschien meer boeken dan ik eigenlijk ging doen, maar ik ben wel heel erg blij met de vier boeken. Ik heb er zelfs al eentje uit! 

It’s kind of a funny story door Ned Vizzini

It’s kind of a funny story is al een oud (wat je oud kan noemen, haha) boek. Het werd uitgelicht door het personeel van Hodges Figgis en ik had het al boek al vaak zien voorbij komen op Goodreads, dus ik dacht Y.O.L.O, ik neem hem mee! Dit bleek al snel een goede keuze: ik las hem al uit en ik gaf hem 4,5 sterren! 

Big bones door Laura Dockrill

Dit boek zag ik eerder al eens voorbijkomen op de blog van Emmy (zonenmaan) en ik was al lang nieuwsgierig, dus toen ik hem zag liggen twijfelde ik geen moment.  

Read me like a book door Liz Kessler 

Dit is een boek dat ik nog nooit eerder heb gezien: op Bookstagram, Goodreads, op een blog, .. Het klonk mij nochtans een erg intrigerend verhaal, dus besloot ik hem ook maar in mijn mandje te gooien (Figuurlijk, natuurlijk. Ik zou nooit gooien met een boek). 

The boy who steals houses door C.G. Drews

Last maar zeker niet least, The boy who steals houses. Dit boek is geschreven door een bekende bookstagrammer: @paperfury. Zij is één van mijn grootste inspiraties en ik heb heel veel goede dingen gehoord over dit boek, dus ik kan niet wachten tot ik hem kan lezen! 

The last bookshop 

The last bookshop is een schattig tweedehandswinkeltje op Camden street. Zoals je op de foto kan zien puilen de kasten over van de boeken en zoals ik eerder al zei: HEMEL! De Young Adult afdeling stond hier gemixt met de ‘childrens’, dus het was ietsje moeilijker om iets naar mijn smaak te vinden, maar, jullie kennen me, het is toch gelukt! Ik verliet de winkel met een boek, 3 bladwijzers en een leuk tasje. 

Ook de rekken vol met fictie voor volwassenen heb ik bekeken, maar er sprong me niet meteen iets in het oog. Een klein minpuntje aan van die volle boekenwinkels: je kan moeilijker naar alle boeken kijken.. Dat probleem had ik niet in Hodges Figgis, daar stond alles mooi georganiseerd. 

Trans mission door Alex BertieNogmaals een boek waar ik nog nooit eerder van had gehoord. Het is non-fictie en het boek gaat over een YouTuber die geboren is in het lichaam van een meisje, terwijl hij eigenlijk een jongen is. Het leek me wel eens interessant om over dit onderwerp te lezen en voor een prijs van €6 kon ik hem niet laten liggen. 

Forbidden Planet 

Forbidden Planet is geen boekenwinkel, maar toch vond ik dat ik ook deze winkel moest vermelden. Hij zit namelijk volgepakt met superveel geeky spullen; Funko Pops, stripboeken, merchandise, .. Ik wil al heel erg lang een Funko Pop kopen en dit aanbod kon ik niet weerstaan! 

Zijn jullie al benieuwd naar wie ik kocht?  

Ja, dat zie je goed! Ik kocht Hermelien Griffel in de mandrake-plukkende-versie. Ik vond haar zo schattig! Ik ben heel blij met dit actiefiguurtje en ze krijgt zeker een mooi plekje in mijn boekenkast. 

Ik wou nog even meegeven dat ik Dublin echt een superleuke stad vond, het is zeker een aanrader voor een citytrip van een paar dagen. Ik heb nog één tip voor jullie: laat genoeg plaats over in je koffer, want als je terug naar huis vertrekt zal je die nodig hebben voor alle boeken die je hebt gekocht! 😉 

Een gedachte over “Dublin, de stad met honderden boekenwinkels”

Plaats een reactie